Search
Close this search box.

Panelistimme 2024

Axa Fahler

Producer & Director

Bananas Dulce

Työskentelin kaudella 1995-96 Kalajoen Junkkarien vasempana pakkina. Se oli Mestis-historian kaikkien aikojen huonoin joukkue: lopputuloksena kaksi voittoa, 42 tappiota ja putoaminen kakkosdivariin.

Tein johtopäätökset ja siirryin ruumisautonkuljettajaksi Hautaustoimisto Mikko Monoselle. Siitäkin hommasta oli glooria kaukana.

Ennen vuosituhannen vaihdetta ajauduin puolivahingossa mainostoimisto Topi Törmälle palkattomaksi copywriter-harjoittelijaksi. En tiennyt mikä oli leipäteksti, leiska tai konsepti. Opin kuitenkin nopeasti ja sain ylennyksen PHS:lle, jossa kävin mainoskorkeakouluni, kunnes sain kunnian päästä perustamaan urheilumarkkinointiin keskittyvää luovaa toimistoa, Intohimotoimisto Cassiusta.

Seuraavat palkkani sain Hasan & Partnersilta ja Folk Finlandilta. Sitten joku osti kiinalaiselta torilta lepakon ja söi sen. Koronan iskiessä monet pitivät minua seinähulluna: perustin äänimainostoimisto Bananas Dulcen ja kuvittelin tekeväni vallankumouksen valtakunnan parhailla radiospoteilla. Odotan sen alkamista edelleen.

Erkko Mannila

Creative Director

Miltton Creative

Erkko Mannila aloitti mainosuransa jo suurruhtinaan aikana. Sata vuotta kestäneellä mainosurallaan hän on työskennellyt McCannillä, SEKissä, TBWA/PHS:llä ja Cassiuksessa.

Nykyään Mannila toimii Milttonilla luovana johtajana.

Näin pitkään – lähes keskiajalta lähteneeseen – uraan mahtuu myös paljon palkintoja; mm. 21 kultahuippua ja 62 hopeahuippua sekä platinahuippu 2009. Mutta toki Mannila on tehnyt myös paljon sontaa.

Luonteeltaan Mannila on totinen ja kiihtyy helposti.

 

Hermanni Kanerva

Art Director

Bob the Robot

Hermanni on Bob the Robotin art director. Hän on työskennellyt mainostoimistoissa kohta 16 vuotta tehden useiden suurten brändien mainontaa (Veikkaus, Sanoma, Fazer, Valio, Hartwall, HJK). Todettakoon, että hän tehnyt myös useiden pienten brändien mainontaa. Toisinaan Kanervaa on lykästänyt huippuammattilaisten seura, jolloin mies itsekin on päässyt maistamaan menestystä yllättävän monessa mainoskilpailussa.

Kanervan kautta aikain suosikkimainokset ovat ESPN:n This is SportsCenter -sarja ja Jahvat tulloo.

Vapaa-ajallaan Kanerva katselee televisiosta urheilua, asioi tyttärensä leikkikahvilassa ja selailee fonttikirjoja.

 

Pia Dahlman

Chief Executive Officer

Folk Finland

Olen entinen maajoukkuejalkapalloilija (siinä ainoassa oikeassa jalkapallossa, jossa palloa potkitaan jaloilla). Jo vuosia olen saanut kunnian olla kapteenina myös mainosalalla, luotsaamassa Folkin joukkuetta, jossa luovuus, välittäminen ja huono huumori ovat läsnä päivittäin.

Uskon vahvasti epäonnistumisiin ja uteliaisuuteen, sillä ilman niitä ei voi saavuttaa mitään oikeasti hienoa.

Joskus jopa hieman ylimitoitettu kilpailuhenkisyys on saattanut johtaa siihen, että jalkapallon Suomen mestaruuksien lisäksi olen ollut mukana lukuisissa mainosalan palkintoja voittaneissa tiimeissä.