Suomen Amerikkalaisen Jalkapallon Liitto järjestää yhteistyössä Marketing Finlandin, Sponsorointi & Tapahtumat ry SPOTin sekä SAJL Hall of Famen kanssa vuoden kovakontaktisimman markkinointiseminaari- ja verkostoitumistapahtuman.
Nyt toista kertaa järjestettävän tapahtuman keskiössä on urheilumarkkinoinnin ammattilaisista koostuva huikea Super Bowl-paneeli, jossa mukana suomalaisen urheilumarkkinoinnin konkareita. Markkinointipanelissa tämän vuoden teemana luovuus. Miten eri markkinoijat hyödyntävät lineaarisen television maailman kalleimmat mainossekunnit sunnuntain Super Bowlin TV-lähetyksessä. Esillä tuoreeltaan loppuottelun mieleenjäävimmät mainokset, sekä ammattilaisten analyysit niistä.
Tarjoilemme myös tiiviin katsauksen maailman suurimman urheilutapahtuman tunnelmiin, ilmiöhin ja tottakai itse peliin. Amerikkalaisen jalkapallon hienoudet kansan kielelle kääntämässä lajin parhaat kotimaiset asiantuntijat. Mukana myös katsaus kauden 2024 tapahtumiin Suomessa. Tiesitkö, että Suomessa järjestetään elokuussa ensimmäistä kertaa Olympialaisten ohjelmassa olevan joukkuepalloilulajin MM-kisat?
Yhdysvaltojen NFL:n loppuottelu Super Bowl LVII pelataan sunnuntaina 11. helmikuuta Allegiant Stadiumilla Las Vegasin Paradisissa, Nevadassa. Ottelu on Suomessa katsottavissa MTV:n kanavilla.
Maailman kalleimmat sekunnit
Maailman arvokkaimman ammattiurheilusarjan, NFL:n loppuottelu Super Bowl merkitsee uran huipentumaa pelaajille ja valmentajille, jotka ovat uhranneet suuren osan elämästään harjoituksiin, kuntosaleihin ja luentosaleihin päästäkseen tähän pisteeseen. Kun maailman parhaat pelaajat astuvat areenalle, käynnistyy samalla mainostajien kilpailu TV-katsojien sydämistä.
Super Bowl -mainokset ovat saavuttaneet maailman kalleimman mainospaikan aseman ottelun massiivisen katsojamäärän, globaalin näkyvyyden ja tapahtuman liitännäisilmiöiden ansiosta. Mainokset ovat stadionilla esitettävän puoliaikashown ohella olennainen osa Super Bowl -ilmiötä, synnyttäen ikonisia hetkiä ja luoden omanlaisensa populaarikulttuurin ilmiön. Mainostauot ovat odotettuja ohjelmanumeroita, joiden aikana mainostajat kilpailevat luovuudellaan herättääkseen huomion ja jättääkseen pysyvän vaikutuksen yleisöön. Tämä ilmiö on tehnyt Super Bowlin mainoksista erottamattoman osan itse urheilutapahtumaa, nostamalla ne markkinoinnin huipulle.
Helmikuussa 2023 lähes 170 miljoonaa katsojaa seurasi suoraa Super Bowl LVII-lähetystä Kansas City Chiefin voittaessa Philadelphia Eaglesin huikeassa jännitysnäytelmässä. Loppuottelu tarjoiltiin yleisölle suorana yli 190 maassa ympäri maailman.